10:01 СПОГАДИ ПРО "ДЄДА" | |
Часи були нелегкі. Батько мотався по відрядженнях, мама увесь день поралася по господарству, заробляла в колгоспі трудодні. Кому було за хлопцями приглянути? В школі вчились так собі, зате бешкетували на "відмінно". Але, дякуючи сусіду - вчителю, якого дуже поважали, якусь "стейку - гейку" мали. Війна застала їх зовсім юними - 17 і 16 років. Микола був призваний до армії. Став танкістом, брав участь у бойових діях. Горів у танку під Сандоміром у Польщі у 1943 році, був поранений. За бойові заслуги нагороджений орденом Червоної Зірки. Після демобілізації повернувся в рідні Ситківці. Молодший брат Володимир разом з батьком партизанили. Коли прогнали фашистів, був мобілізований до армії. На фронт вже не потрапив, однак світу побачив. Коли, нарешті, зустрілися в рідному селищі, то зрозуміли, що тісно їм тут і вирішили вчитися, щоб здобути професії. Батько відмовляв їх. Звичайно, йому хотілося, щоб сини були вдома. Та де там: Микола їде до Одеси вчитися на залізничника, машиніста паровоза, а Володимир до Києва - на гірника. Ось такі незвичні для рідних місць професії обрали брати Мазуренки. Та й шляхи їх на деякий час розійшлися. Микола Мазуренко працює на Півночі: Котлас, Архангельськ. Роботи було досить. Відстані не поміряти. По двоє-троє діб не бував вдома. І заробіток чималий, але в часи відпочинку часто згадувалися і снилися простори рідної України. Тим часом молодший брат Володимир стає на шахтарську стежку - їде спочатку на будівництво шахти №2 “Великомостівська” Львівсько-Волинського вугільного басейну, а згодом тривалий час працює та шахтах №1 та №5 “Великомостівські”. Для обслуговування щойно збудованих шахт потрібні були найрізноманітніші фахівці, в тому числі й досвідчені машиністи паровозів. Брати змовляються, Микола Васильович переїжджає до Червонограда і з 27 грудня 1963 року вже працює машиністом паровоза у Вантажно-транспортному управлінні. Колектив запав йому до душі. Та й колективу сподобався роботящий, веселий, життєрадісний машиніст. Роботу свою любив, роботою жив, але й відпочивати вмів. Гарно співав, а як на баритоні в духовому оркестрі грав! Був його керівником. На святкових демонстраціях завжди колоною в перших рядах йшов. З дитинства згадую, як після свята збираємося в нашій хаті: сміх, пісні, жінки на стіл накривають. А в дядька губи так порозпухали від тієї труби, що годі чарку до рота перекинути. Та через деякий час губи "стухають" і вже знову він - душа компанії: "Кто сказал, что нужно бросить песню на войне…" Ось так і злетіло понад тридцять років в рідному Вантажно-транспортному управлінні: з 1979 року - машиніст тепловоза, а з 1982 року - машиніст-інструктор локомотивних бригад. За сумлінну працю отримав нагороду - орден Жовтневої революції.
Хлопці на лінії до цього часу мені все нові й нові "байки" розповідають про "дєда". І якийсь комок в горлі кожен раз застрягає, коли працівники управління щиро передають "дєдові" вітання. Я пишаюся моїм рідним дядьком Миколою Васильовичем Мазуренком, і вітання завжди чесно переказую.
Сергій МАЗУРЕНКО, оператор станції Гірник | |
|
| |

У селищі Ситківці, що на Вінничині, ще в довоєнні часи зростав такий собі парубок Микола МАЗУРЕНКО. Мав на рік молодшого брата. Жили звичайним життям маленького містечка, майже села.